Francouzský prezident Emmanuel Macron se bude vozit v novém autě, které odpovídá současným trendům. Jedná se o hybridní SUV domácí značky, pro jistotu je i pancéřované s neprůstřelnými skly.
Limuzíny francouzských značek jako Renault, Talbot, Simca, Citroen či Peugeot, byly součástí Elysejského dvora prakticky od začátku 20. století.
Současný prezident Emmanuel Macron se sice drží aut domácích značek, ale limuzíny vyměnil za SUV.
Už během jeho inaugurace v roce 2017 se jako první na veřejnosti objevil v DS 7 Crossback, později také v Peugeotu 5008. Mezitím se Francouzi sice vrátili po delší odmlce k limuzíně vyšší střední třídy, Macron však nové DS 9 nedostal.
Místo něj se bude opět vozit v DS 7 Crossback, ale tentokrát ve speciální prodloužené verzi Elysée. Na zadních sedadlech přibylo na nohy 20 cm a dvě samostatná sedadla. Mezi nimi je vybavení pro pojízdnou kancelář včetně podložky pro bezdrátové nabíjení chytrého telefonu.
Opancéřované auto je v inkoustově modré barvě Encre a na předním blatníku nechybí držák na vlajku. V mřížce chladiče jsou skryty červené a modré majáky.
V kabině nemůže chybět použití kvalitních materiálů, sedadla zůstala tradičně kožená, strop je potažen černou alcantarou a na přístrojové desce se objevuje státní monogram RF (République française).
Samotný pohon auta pochází ze sériového DS 7 Crossback E-Tense, což znamená plug-in hybrid o systémovém výkonu 220 kW (300 koní), který se přenáší na všechna čtyři kola.
Při pomalejší jízdě v konvoji tak auto francouzského prezidenta bude využívat dvojici elektrických motorů s dojezdem přibližně 50 kilometrů, při rychlé jízdě se přidá i přeplňovaný 1,6litrový benzínový čtyřválec.
Jakou má auto hmotnost, případně zrychlení, výrobce raději neudává. Již sériová verze má přes 1,8 tuny. U podobných pancéřovaných speciálů však není nic neobvyklého, když přesáhnou i 3 tuny.
Nejznámějším prezidentským DS však zřejmě už navždy zůstane Citroen DS 19 Charlese de Gaulla. O tomto autě se říká, že prezidentovi v roce 1962 při pokusu o atentát zachránilo život. Díky inovativnímu systému hydropneumatického pružení byl řidič schopen bez problémů pokračovat s přestřeleným zadním kolem a dostat prezidenta is manželkou do bezpečí.